עמוד הבית דבר העורך מוזיאונים גלריות מידעונים תרומות  (לפי סעיף 46)
אנגלית

פנים/חוץ / תערוכת צילום במוזיאון ינקו דאדא וגלריה 2 בעין הוד

תערוכת הצילום שמוצגת משער הכניסה לכפר האמנים, לאורך שביל הכניסה ובמרכז הכפר, עוסקת במושג "פנים/חוץ" בשני מישורים חזותיים הפוכים ומשלימים זה לזה במקביל. הם שונים ומובחנים, ובה בעת גם משתקפים זה בזה ויוצרים מציאות מקוטבת אחת.
תריסר העבודות שנבחרו מציעות מבטים שונים על המושג: מבט ישיר אל הטבע והחי הסובב אותנו, אל החוץ החודר אל הבית הפרטי, הפשטה לעבר החומר, פירוק מילולי של המושג, וגם רמיזה פוליטית. גם ההחלטות על מיקום העבודות נעשו מתוך התייחסות לסביבה ורצון להטמיע את האובייקט הזר בסביבה המוכרת.
האמנים המשתתפים: ארד אבני, נעה אורליצקי, אברהם אילת, אסנת בן דב, יוסי וקסמן, רענן טל, אנלייה מגן/יפעת ברקן, עופר מעוז, ורד נסים, רייצ'י סרנוף-וולפיש, לילך פלד-צ׳רני, עמי שביט
מספר דוגמאות:
יוסי וקסמן מציג 'רעלה' - קולאז' צילומי המציג את ראשו של האמן עטוי רעלה שמורכבת מעיבוד של צילום נוף הכפר הערבי עין חוד. הוא לא חושש להתעמת מול ההיסטוריה של כפר האמנים ואפילו מעביר ביקורת על קהילת האמנים המשתייכים לשמאל, החיים בכפר בעל ההיסטוריה הטעונה.
אברהם אילת מציג את 'לב': מבנה בלוקים בתוך מבנה קיים. ניסיון הומוריסטי להציג חוץ בתוך פנים כשהבלוק הלא מטוייח הוא בעצם פנים ללא חוץ...
ורד נסים בעבודתה 'ללא כותרת', מתארת סצינה בה אמה נושאת אותה על גבה. מרחב הפעולה האמנותי שלה מקיף את בני המשפחה המככבים ביצירותיה, ומסייעים לה בעיבוד שאלות אישיות-פוליטיות שעוסקות במיקום, בהיררכיות, בקונבנציות חברתיות ובניפוצן. עבודה זו מאזכרת את סיפור העקידה ובמקביל את תלותה של האמנית באמה ואת הקשר הגלוי והסמוי ביניהן.
אסנת בן דב מביאה סצינה ביתית בה האור החודר מבעד לחלון הוא הרכיב המשמעותי ביותר ביצירה. משחק הצללים, הצבעוניות המאופקת והקומפוזיציה השקטה מאזכרים מסורת של ציור, ומשתמשים באור כחומר הגלם לעבודה. לדבריה: "האור נח על האובייקט ומצייר את פרטיו, מדגיש ומגלה. האובייקטים יוצאים מהקשרם היומיומי והופכים למושא של יופי ושל חיות"
להמשך קריאה




כל הזכויות שמורות לכאן - מציאות ישראלית באומנות

סייבורג מחשבים - בניית אתרים