עמוד הבית דבר העורך מוזיאונים גלריות מידעונים תרומות  (לפי סעיף 46)
אנגלית

ארווין ווּרם במוזיאון תל אביב

ווּרם נודע החל משנות התשעים כמי שהרחיב את תפיסת הפיסול המסורתי והמציא אותה מחדש בסדרת "פסלים לדקה".
בעבודות אלה לוקח ווּרם חפצי יום-יום כגון פרטי לבוש או ריהוט, או מוצרים ביתיים אחרים ומציב אותם על בסיסים ברחבי גלריה. ווּרם מוסיף איור קטן כיצד יש "לפעול" עם החפץ ולמעשה מזמין את הקהל לעלות על הבסיס ולבצע פעולה — לרב מצחיקה, מעט מביכה, לא שגרתית – עם החפץ למשך דקה. כך הוא מכונן יחסים חדשים בין צופה לאובייקט, מערער ומהרהר על הקשר שלנו אל החפצים הסובבים אותנו. וכשאנו, המבקרים, הופכים לפסל לרגע קצר, ומוסיף ממד של זמן והשתנות למדיום הפיסול היציב והנצחי.
התערוכה בתל אביב כוללת "פסלים לדקה" חדשים, שנוצרו עם פרטי ריהוט מקומיים, יחד עם סביבות מופשטות – קיר, גליל – המאפשרות לצופים להסתיר ולגלות חלקים מגופם. בגן הסמוך לגלריה, מציג וורם פסל חוץ עצום ממדים בשם בית צר – העתק של בית ילדותו של וורם מראשית שנות השבעים, שכווץ ונדחס לרוחב של 1.1 מטר בלבד (!) המבקרים מוזמנים להיכנס ולהלך בבית, שעוצב לעילא על כל פרטיו, ליצירת חוויה קלסטרופובית ומעוררת פליאה. המשחקיות והאירוניה האופייניים ליצירתו של וורם מצפים אמירה מורכבת יותר אודות "צרות האופקים" הזעיר-בורגנית באוסטריה בעשורים שלאחר מלחמת העולם השנייה.
תמונות: מראה הצבה
צילום: אלעד שריג

להמשך קריאה




כל הזכויות שמורות לכאן - מציאות ישראלית באומנות

סייבורג מחשבים - בניית אתרים